Wat raakt je? wat doet je iets?
Waarom? wat zegt dit over jou (en wat je belangrijk vindt)
Wat wil je er meer vanaf weten?
Hoe kan je deze info bekomen?
inventaris contacten ouders, vrienden…
Wie zijn erbij betrokken? analyse p. 16 sociale actie
Maatschappelijke analyse:
psychologisch
sociaal-psychologisch
technologisch
economisch
politiek
cultureel
natuur
Trek de verschillende standpunten eens na
in zo nauw mogelijk contact met de realiteit
Wat betekent dit voor je omgang hiermee?
Kunnen we een actie opzetten?
Telkens wordt de groep van de ontwikkelingen op de hoogte gehouden….
evt. kosten worden door de leden gedragen
als je op verplaatsing gaat: verwittig enkele dagen vooraf: wie, wanneer, naar waar (wie, adres, telefoon), waarvoor…
1 overzicht van producten (40%)
gestructureerd en logisch geordend
een persoonlijke tekst
duidelijke verwijzingen naar de bronnen die jullie hebben gebruikt
het verwoorden van vormingswaarden
2 opvolging van het proces (20%)
logboek: korte beschrijving van wanneer en wat je zelf hebt gedaan, hoe je het ervaren hebt
wat is allemaal nodig om dit met succes te kunnen doorlopen?
welke moeilijkheden ben je tegengekomen? hoe ben je ermee omgegaan?
verder nadenken over de onderwijsvorm en de plaats ervan in PAV
3 vaardigheden (40%)
(in afspraak) 3 belangrijke vaardigheden
situeer de vaardigheden in leerplan 2de graad
maak een stappenplan voor het uitvoeren van deze vaardigheid
maak een aantal functionele oefeningen in hotpot die de mogelijkheden van het programma benutten
Dit alles op diskette en op papier afgeven