De taak werd beoordeeld aan de hand van onderstaand beoordelingsformulier
de verwijzing naar de basiscompetenties van de opleiding
de beschrijving hoe deze basiscompetentie in deze opdracht concreet wordt nagegaan - het beoordelingscriterium
de weging van het criterium in het geheel van de punten
De criteria werden vooraf toegelicht en verduidelijkt. De student(e) kreeg dit formulier vooraf mee. Hij/zij beoordeelde zichzelf op de verschillende criteria op een 5-puntschaal en gaf zich een algemeen cijfer op 20.
De student(e) mocht zelf, naar keuze anoniem of op naam, de taak beoordelen op een aantal criteria (deze zijn afgeleid van het opleidingsconcept)
werkelijkheidsgetrouw
boeiend, verrijkend
zinvol
uitdagend
daarna
vult hij/zij het aantal uren in dat hij/zij aan de taak heeft gewerkt
gaf hij/zij suggesties ter verbetering van de taak
In de beoordeling is gestreefd naar een evenwicht tussen de toepassing van de ict-vaardigheden die in de vorige jaren aan bod kwamen in de opleiding en het creatief en didactisch ontwerp van een leeromgeving.
Als voorbeeld het ingevulde formulier van Robbe, die de workshop verzorgde op basis van zijn werk.